9 مهارتی که هر برنامه نویس پایتون باید داشته باشد

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

طبق آمار، پایتون 29.9٪ از کل آموزش های جستجو شده در گوگل را در اختیار دارد، که در مقایسه با جاوا (19.1٪) و جاوا اسکریپت (8.2٪) واقعاً محبوبیت بالایی است. بنابراین، بدیهی است که افراد حرفه ای که زبان برنامه نویسی پایتون را با تمام زیره کاری های آن می دانند به طور فزاینده ای مورد تقاضا هستند.

 

قبل از شروع بحث و توضیح در مورد مهارت های کلیدی یک توسعه دهنده پایتون، بیایید مشخص کنیم که برنامه نویس پایتون کیست و در واقع چه کاری انجام می دهد. توسعه دهنده پایتون فقط فردی با حقوق بالا نیست، بلکه یک حرفه ای با ترکیبی از مهارت ها، تجربه و دانش است. توسعه دهندگان پایتون معمولاً مسئول موارد زیر هستند:

 

  • نوشتن منطق سمت سرور برای پلتفرم ها و برنامه های کاربردی وب
  • توسعه اجزای مختلف Back-end
  • استقرار برنامه های کاربردی
  • جمع آوری نیازهای کاربران نهایی
  • همکاری با طراحان
  • نوشتن کدهای قابل استفاده مجدد
  • عیب یابی پروژه
  • انجام اتوماسیون و بهینه سازی کد

 

اگر هدف شما تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده خوب/بهتر پایتون است، داشتن یا تسلط بر مهارت‌های زیر برای شما حیاتی است. بنابراین، اجازه دهید 9 مهارت کلیدی را که شرکت‌های بزرگ قبل از استخدام توسعه‌دهنده پایتون بررسی می‌کنند، توضیح دهیم.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش پایتون (python)

 

 1  داشتن درک پایه از front-end

اغلب یک توسعه دهنده پایتون مجبور است با تیم فرانت اند همکاری کند تا سمت سرور را با سمت کلاینت تطبیق دهد. اگر در راه تبدیل شدن به یک توسعه دهنده هستید، باید برای برقراری ارتباط و همکاری با تیم front-end آماده شوید. بنابراین، برای تطبیق سمت سرور و سمت کاربر شما باید درک درستی از فن آوری های مختلف frontend داشته باشید.  آگاهی از تمام محدودیت‌ها و امکانات قسمت front-end می‌تواند برای برخی پروژه‌ها بسیار مفید باشد.

 

ویدیو پیشنهادی: تفاوت میان پایگاه داده SQL و NoSQL

 

 2  دانش خوب از دیتابیس

مجموعه مهارت شما باید شامل دانش پایگاه داده نیز باشد. علاوه بر آن، توسعه دهنده باید این واقعیت را درک کند که عملکرد و بهینگی برنامه به شدت به بخش back-end بستگی دارد. امروزه مجموعه ای از سبک های جدید از سیستم های ذخیره سازی داده در دسترس است که برنامه نویس باید دانش کافی برای بکار بردن آنها داشته باشد. دانستن پایگاه های داده برای یک توسعه دهنده پایتون خوب ضروری است.

 

مقاله پیشنهادی: تفاوت بین ماژول، پکیج، لایبرری و فریمورک در پایتون

 

 3  فریمورک و لایبرری های پایتون

دانستن فریمورک های پایتون یک امر ضروری است، اما به این معنا نیست که یک توسعه دهنده پایتون باید همه آنها را بداند. بسته به پروژه ممکن است از شما خواسته شود که چند مورد از آنها را بشناسید، اما بیشتر از Django، Flask و CherryPy استفاده می شود.

 

کتابخانه‌ها زندگی توسعه‌دهنده را آسان‌تر می‌کنند، گردش کار تیم را کارآمدتر  و کار را سریع‌تر انجام می‌دهند. بسته به ماهیت پروژه، بهتر است کتابخانه هایی را بشناسید که قرار است در کارهای روزمره به شما کمک کنند. پایتون، به‌عنوان یک زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر جامعه، تقریباً برای هر درخواست احتمالی پاسخی دارد.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش رایگان گیت(git)

 

 4  سیستم های کنترل نسخه

پیگیری هر تغییری که در فایل ایجاد می‌شود برای هر توسعه‌دهنده‌ای ضروری است! در اکثر پیشنهادات شغلی می توانید این را به عنوان یک الزام ببینید - خوشبختانه آشنایی با آن کار سختی نیست و اگر مدتی است که برنامه نویسی می کنید، GitHub خود را به درستی تنظیم کرده اید و اصطلاحاتی مانند "push, pull, commit, fork” برای شما ناآشنا نیستند کارتان تا اینجا خوب بوده. در حال حاضر بهترین ابزار برای کنترل نسخه پروژه git است که آشنایی با آن برای یک برنامه نویسی خوب پایتون امری حتمی است.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش رایگان الگوریتم‌نویسی در پایتون

 

 5  هسته زبان پایتون

کاملاً واضح است که پایتون زبان اصلی است که می‌خواهید در محل کار برای تکمیل پروژه از آن استفاده کنید. پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که تقاضا برای آن به طور مداوم در حال افزایش است. به دلیل مسیر یادگیری نسبتاً آسان، برای مبتدیان مناسب است! نیازی به دانستن همه ماژول ها نیست. اما دانستن چند ماژول پرکاربرد ضروری است. همچنین توصیه می شود ساختارهای داده پایتون را بشناسید. در حالی که شما مجبور نیستید از صمیم قلب یاد بگیرید که چگونه یک درخت باینری را پیاده سازی کنید، اما دانستن آنچه در زیر پوسته یک set، دیکشنری یا لیست نهفته است، هم در پروژه های کوچک و هم در پروژه های بزرگ مفید خواهد بود.

 

 

 6  ارتباط با دیگران

فراموش نکنیم که کار یک توسعه دهنده فقط تایپ کد نیست! در بهترین شرکت‌های توسعه نرم‌افزار، تیم‌ها از برنامه‌نویس‌های شگفت‌انگیزی تشکیل شده‌اند که برای رسیدن به هدف نهایی با هم کار می‌کنند - مهم نیست که آیا این به معنای تکمیل پروژه، ایجاد یک برنامه جدید یا شاید کمک به استارت‌آپ باشد. با این حال، کار در یک تیم به این معنی است که یک توسعه‌دهنده باید به خوبی ارتباط برقرار کند - نه تنها برای انجام کارها، بلکه همچنین برای شفاف نگه داشتن مستندات تا دیگران بتوانند به راحتی آن را بخوانند و مسیر تفکر را دنبال کنند تا ایده را کاملاً درک کنند.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش رایگان لینوکس(linux)

 

 7  لینوکس

توزیع‌های لینوکس برای توسعه‌دهندگان، محیطی ساده، پایدار و امن را فراهم می‌کنند. بنابراین اغلب برای متخصصان فنی ضروری است که بتوانند مستقیماً در یک محیط لینوکس کار کنند، به ویژه برای سرور و برای توسعه نرم افزارهایی که روی آنها اجرا می شود.

 

 

 8  عیب یابی

توسعه دهندگان پایتون باید بدانند که چگونه یک سیستم را تست و اشکال زدایی کنند. در واقع، اشکال زدایی بخشی از کار توسعه دهنده پایتون است. این می تواند زمان زیادی را برای کل تیم نیز ذخیره کند. هنگام نوشتن کد، باید به unittest فکر کنید تا اشکال را در مرحله اولیه قبل از اینکه بحرانی شود، پیدا کنید.

 

 

 9  اتوماسیون

بسیاری از کارها تکراری هستند. اتوماسیون می تواند انبوهی از مشکلات را برای کارهای مهم تری که نیاز به توجه بیشتری دارند حل کند. بنابراین، برای یک برنامه‌نویس پایتون اجباری است تا کارهای دستی معمولی مانند جمع‌آوری داده‌ها از پایگاه داده، گزارش‌دهی و غیره را خودکار کند. علاوه بر این، به جای صرف ساعت‌ها وقت برای نوشتن کد، می‌توانید ابزار اتوماسیون مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 #  جمع بندی

مجموعه مهارت های شما سلاح شماست. ممکن است با این سلاح پروژه بهتر، موقعیت بهتر و حقوق بهتری پیدا کنید. در برنامه نویسی، همیشه می توانید بیشتر بیاموزید، بنابراین کسب مهارت های اضافی نه تنها مفید است، بلکه مسیر شغلی توسعه دهنده را چالش برانگیز و جالب می کند. صرف نظر از یادگیری کتابخانه های جدید یا شرکت در کنفرانس های پایتون که باید حتماً شرکت کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید پیشرفت کنید.

مطالب مشابه



مونگارد