شما به این ویدیو دسترسی ندارید

پیش نیاز: copy

دیزاین پترن prototype به ما کمک میکنه که بتونیم یک کپی از آبجکتی که قبلا ساخته شده بگیریم تا نیاز نباشه که آبجکت جدیدی اینجاد بشه که در مصرف منابع صرفه جویی بشه



0

intro

4:28

رایگان

1

Singleton

13:3

رایگان

2

Factory

17:9

4

Prototype

12:39

5

Builder

18:8

6

Adapter

8:31

7

Decorator

15:6

8

Facade

10:4

9

Proxy

11:36

10

Composite

16:10

11

Bridge

19:14

13

Command

21:2

14

Observer

13:17

15

Mediator

19:34

16

Template Method

8:28

17

Strategy

10:32

18

State

14:26

19

Memento

26:14

20

Visitor

18:57

دوره های پیشنهادی

دوره آموزش طراحی پایگاه داده(database)
دوره آموزش طراحی پایگاه داده(database)
تکمیل ضبط
امیرحسین بیگدلو
دوره آموزش الستیک سرچ
دوره آموزش الستیک سرچ
تکمیل ضبط
امیرحسین بیگدلو
دوره آموزش یادگیری ماشین با پایتون
دوره آموزش یادگیری ماشین با پایتون
تکمیل ضبط
امیرحسین بیگدلو



ارسال نظر


amir

1 سال قبل پاسخ به نظر

سلام.
میشه لطفا بگید اصلا فلسفه دیزاین پترن Prototype چی ؟
خوب اگه بخواهیم یه آبجکتی را clone کنیم مستقیما از متد
deepcopy استفاده می کنیم.
c2 = deepcopy(c1)
و اگه بخواهیم یه shallow copy بگیریم از = استفاده می کنیم.
c2 = c1

ارسال نظر



امیرحسین بیگدلو

1 سال قبل

سلام
فلسفه دیزاین پترن‌ها این هست که خودتون بتونید مسائل رو حل کنید.
اگر پایتون copy نداشت میخواستید چیکار کنید؟


amir

1 سال قبل

اوکی.
من مخالف دیزاین پترن ها نیستم فقط گفتم این دیزاین پترن توی زبان پایتون کاربرد ندارد و شاید توی زبان های دیگه ای بشه ازش استفاده کرد.
و این هم به خاطر اینکه هدفی که این دیزاین پترن داره در قالب یه متد تر و تمیز deep copy خود پایتون برامون حل کرده.

و بیشتر نظرم به این بود که اگه هدفتون آشنایی با این دیزاین پترن بود. بهتر بود
همانطور که طور که توی صحبت تون گفتید. خودتون هم فرض می کردید که این copy توی پایتون نیست و از اول کلاس Prototype را می نوشتید.

Mahdi

2 سال قبل پاسخ به نظر

سلام امیر
خیلی ممنون برای آموزش های خوبت.
الان این دیزاین پترن پروتوتایپ دقیقا در پروژه های واقعی کجا استفاده شده؟
بنظر نمیاد خیلی کاربردی باشه!

ارسال نظر



مونگارد