لامبدا در پایتون

August 2019

در این قسمت از آموزش پیشرفته پایتون در مورد لامبدا در پایتون صحبت میکنیم. لامبدا روشی سریع برای ایجاد تابع است. عبارات لامبدا باید به ساده ترین شکل ممکن و به دور از هرگونه پیچیدگی نوشته شوند.

 

ساختار نگارش کلی عبارات لامبدا به شکل زیر است:

lambda (arguments): manipulation(arguments)

 

ابتدا با استفاده از کلمه کلیدی lambda مشخص میکنید که قراره یک لامبدا داشته باشید. بعد از اون آرگومان هایی که قراره عبارت لامبداتون داشته باشه رو مینویسید. و در آخر کاری قراره روی آرگومان ها انجام بشه رو مینویسید.

 

به مثال زیر دقت کنید:

add = lambda x, y: x + y
print( add(4, 6) )

در مثال بالا یک عبارت لامبدا ساختیم که دو مقدار x و y رو میگیره و اونها رو با هم جمع میکنه. و در آخر لامبدا رو داخل یک متغیر ذخیره میکنیم تا بتونیم بعدا ازش استفاده کنیم. در خط آخر هم لامبدا رو صدا زدیم و دو عدد رو بهش فرستادیم.

اگه کد بالا رو اجرا کنید مقدار ۱۰ رو به شما برمیگردونه.

دقت کنید که لامبدا به صورت اتوماتیک مقدار نهایی رو return میکنه

برای توضیحات بیشتر میتونید ویدیو رو تماشا کنید