11 توصیه به مبتدیان برای یادگیری پایتون

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

ما بسیار هیجان زده هستیم که تصمیم گرفته اید سفر یادگیری پایتون را آغاز کنید! یکی از رایج ترین سوالاتی که از خوانندگان دریافت می کنیم این است که "بهترین راه برای یادگیری پایتون چیست؟"

 

من معتقدم که اولین قدم در یادگیری هر زبان برنامه نویسی این است که مطمئن شوید نحوه یادگیری را درک کرده اید. مسلماً یادگیری نحوه یادگیری حیاتی ترین مهارت در برنامه نویسی کامپیوتر است.

 

چرا دانستن نحوه یادگیری بسیار مهم است؟ پاسخ ساده است: با تکامل زبان ها، کتابخانه ها ایجاد می شوند و ابزارها ارتقا می یابند. دانستن نحوه یادگیری برای نگه داشتن این تغییرات و تبدیل شدن به یک برنامه نویس موفق ضروری است.

 

در این مقاله ، ما چندین استراتژی یادگیری را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند راه خود را برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس پایتون راک استار آغاز کنید!

 

 

1. هر روز کد بزنید

هنگام یادگیری یک زبان جدید ، سازگاری بسیار مهم است. توصیه می کنیم هر روز متعهد به کدگذاری باشید. شاید باورش سخت باشد، اما ماهیچه حافظه نقش بسزایی در برنامه نویسی دارد. متعهد شدن برای کد نویسی هر روز واقعاً به توسعه ماهیچه حافظه کمک می کند. اگرچه در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما در نظر بگیرید که روزانه با 25 دقیقه کار کوچکی را شروع کرده و راه خود را از آنجا ادامه دهید.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش الگوریتم‌نویسی در پایتون

2. یادداشت برداری کنید

همانطور که در برنامه خود به عنوان برنامه نویس جدید پیشرفت می کنید، ممکن است فکر کنید که آیا باید یادداشت برداری کنید؟ بله حتما! در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که یادداشت برداری با دست برای حفظ طولانی مدت مفید است. این امر به ویژه برای کسانی که در راستای هدف تبدیل شدن به یک توسعه دهنده تمام وقت تلاش می کنند مفید خواهد بود، زیرا بسیاری از مصاحبه ها شامل نوشتن کد بر روی تخته سفید است.

 

هنگامی که شروع به کار روی پروژه ها و برنامه های کوچک می کنید، نوشتن دستی نیز می تواند به شما در برنامه ریزی کد شما قبل از حرکت به رایانه کمک کند. اگر بنویسید که کدام توابع و کلاس ها را نیاز دارید، و همچنین نحوه تعامل آنها را بنویسید در وقت خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

 

3. با پایتون تعاملی کار کنید

این که آیا برای اولین بار در مورد ساختارهای اصلی داده پایتون (رشته ها ، لیست ها ، دیکشنری ها و غیره) یاد می گیرید، یا در حال اشکال زدایی یک برنامه هستید، پوسته تعاملی پایتون یکی از بهترین ابزارهای یادگیری شما خواهد بود. ما در این سایت نیز از آن بسیار استفاده می کنیم!

 

برای استفاده از پوسته تعاملی پایتون (که گاهی اوقات "Python REPL" نیز نامیده می شود) ، ابتدا مطمئن شوید که پایتون بر روی رایانه شما نصب شده است. ما یک آموزش گام به گام داریم که به شما در انجام این کار کمک می کند(اینجا کلیک کنید). برای فعال کردن پوسته تعاملی پایتون ، کافی است ترمینال خود را باز کرده و بسته به نصب خود ، python یا python3 را اجرا کنید.

 

مقاله پیشنهادی: لیست مهمترین متدهای string در پایتون

4. استراحت کنید

هنگامی که در حال یادگیری هستید ، مهم است که کنار بروید و مفاهیم را جذب کنید. تکنیک پومودورو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به شما کمک کند: شما 25 دقیقه کار می کنید ، یک استراحت کوتاه می کنید و سپس این کار را تکرار می کنید. استراحت برای داشتن یک جلسه مطالعه موثر بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که اطلاعات زیادی دریافت می کنید.

 

وقفه ها به ویژه هنگام اشکال زدایی مهم هستند. اگر با اشکالی مواجه شدید و نمی توانید بفهمید که چه چیزی اشتباه است، استراحت کنید. از رایانه خود فاصله بگیرید، قدم بزنید یا با یک دوست گپ بزنید.

 

در برنامه نویسی، کد شما باید دقیقاً از قوانین یک زبان و منطق پیروی کند، بنابراین حتی از دست دادن یک علامت نقل قول همه چیز را خراب می کند. تازه بودن چشم ها تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

 

 

5. شکارچی باگ شوید

هنگامی که شروع به نوشتن برنامه های پیچیده می کنید ، اجتناب ناپذیر است که در کد خود با اشکال مواجه خواهید شد. برای همه ما اتفاق می افتد! اجازه ندهید اشکالات شما را ناامید کنند در عوض، این لحظات را با افتخار بپذیرید و خود را یک شکارچی جایزه‌بگیر باگ بدانید.

 

هنگام اشکال زدایی ، داشتن یک رویکرد شناختی مهم است که به شما کمک می کند مکان هایی را که در حال خراب شدن هستند پیدا کنید. مرور کد خود به ترتیبی که اجرا می شود و اطمینان از کارکردن هر قسمت ، راهی عالی برای این کار است.

 

مقاله پیشنهادی: چرا زبان‌های برنامه نویسی نام‌های عجیبی دارند؟

6. خودتان را با کسانی که در حال یادگیری هستند همراه کنید

اگرچه ممکن است برنامه نویسی یک فعالیت انفرادی به نظر برسد، اما وقتی با هم کار می کنید در واقع بهترین کار را می کند. هنگامی که در حال یادگیری کد نویسی در پایتون هستید بسیار مهم است که دیگران را نیز فرا بگیرید. این به شما امکان می دهد نکات و ترفندهایی را که در طول راه یاد گرفته اید به اشتراک بگذارید.

 

 

7. آموزش دهید

گفته می شود که بهترین راه برای یادگیری چیزی، آموزش آن است. وقتی در حال یادگیری پایتون هستید، این امر صادق است. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: تخته سفید با دیگر دوستداران پایتون، نوشتن پست های وبلاگ که مفاهیم تازه آموخته شده را توضیح می دهد، فیلم هایی را ضبط کنید که در آنها چیزی را که آموخته اید توضیح می دهید، یا به سادگی با کامپیوتر خود صحبت کنید. هر یک از این استراتژی ها درک شما را محکم می کند و همچنین شکاف هایی را در درک شما نشان می دهد.

 

مقاله پیشنهادی: ریز نکات پایتونی که همه باید بدانید

8. کدنویسی دونفره

pair programming تکنیکی است که شامل دو توسعه دهنده است که در یک ایستگاه کاری برای انجام یک کار، کار می کنند. این دو توسعه دهنده بین "راننده" و "ناوبر" تغییر می کنند. "راننده" کد را می نویسد، در حالی که "ناوبر" به حل مشکل کمک می کند و کد را هنگام نوشتن بررسی می کند. مرتباً تعویض کنید تا از مزایای هر دو طرف استفاده کنید.

 

برنامه نویسی دونفره مزایای زیادی دارد: به شما این فرصت را می دهد که نه تنها از شخصی بخواهید کد شما را بررسی کند، بلکه ببینید چگونه شخص دیگری در مورد مشکل فکر می کند. قرار گرفتن در معرض ایده ها و طرز تفکر متعدد به شما در حل مشکلات کمک می کند وقتی که به تنهایی به برنامه نویسی بازگشتید.

 

مقاله پیشنهادی: برنامه‌ نویسی دو نفره چیست؟

 

9. سوالات خوب بپرسید

مردم همیشه می گویند چیزی به عنوان سوال بد وجود ندارد، اما وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود، ممکن است سوالی را بد بپرسیم. اگر خواستید از کسی کمک بگیرید، در مورد آنچه سعی می کنید انجام دهید، به طور واضح مشکل را بیان کنید. مواردی را که قبلاً سعی کرده اید مشکل را برطرف کنید ، بیان کنید. بهترین حدس خود را در مورد مشکل ممکن است ارائه دهید. این به شخصی که به شما کمک می کند کمک می کند تا نه تنها بداند که در چه فکری هستید ، بلکه بداند که شما به تنهایی اندیشه ای انجام داده اید. نمایش آنچه در حال رخ دادن است. شامل کد ، پیام خطای ردیابی و توضیحی درباره مراحل انجام شده که منجر به خطا شده است، باشد. به این ترتیب، فرد کمک کننده مجبور نیست سعی کند موضوع را دوباره ایجاد کند.

 

سوالات خوب می توانند زمان زیادی را ذخیره کنند. رد شدن از هر یک از این مراحل می تواند منجر به گفتگوهای رفت و برگشتی شود که می تواند باعث درگیری شود. به عنوان یک مبتدی ، می خواهید مطمئن شوید که سوالات خوبی را مطرح می کنید تا بتوانید فرایند تفکر خود را بیان کنید، و افرادی که به شما کمک می کنند از ادامه کمک به شما خوشحال خواهند شد.

مقاله پیشنهادی: 4 کتابخانه عالی پایتون که آرزو می کنید زودتر به آنها سر بزنید

 

10. یک چیزی بسازید، هر چیزی

برای مبتدیان ، تمرینات کوچک زیادی وجود دارد که واقعاً به شما کمک می کند با پایتون اعتماد به نفس پیدا کنید و همچنین ماهیچه حافظه را که در بالا صحبت کردیم تقویت کند. هنگامی که به ساختارهای اصلی داده (رشته ها ، لیست ها ، دیکشنری ها ، مجموعه ها) ، برنامه نویسی شی گرا و کلاس های نوشتاری آشنایی کامل دارید ، زمان شروع به ساخت فرا رسیده است!

 

آنچه می سازید مهم نیست. سفر ساختن واقعاً چیزی است که بیشتر به شما آموزش می دهد. تنها با خواندن مقالات و دوره های مونگارد می توانید چیزهای زیادی بیاموزید. بیشتر یادگیری شما با استفاده از پایتون برای ایجاد چیزی به دست می آید. مشکلاتی که حل می کنید چیزهای زیادی به شما خواهد آموخت.

 

 

11. در جامعه متن باز فعالیت کنید

در مدل منبع باز ، کد منبع نرم افزار به صورت عمومی در دسترس است و هر کس می تواند همکاری کند. بسیاری از کتابخانه های پایتون وجود دارد که پروژه های منبع باز هستند و مشارکت می کنند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها پروژه های منبع باز منتشر می کنند. این بدان معناست که می توانید با کدی که مهندسان شاغل در این شرکت ها نوشته و تولید کرده اند کار کنید.

 

مشارکت در یک پروژه پایتون منبع باز یک راه عالی برای ایجاد تجربیات یادگیری بسیار ارزشمند است. فرض کنید شما تصمیم به ارسال درخواست رفع اشکال دارید: یک "pull request" ارسال کنید تا رفع مشکل شما در کد وصله شود.

مقاله مرتبط: چرا مردم نرم‌افزارهای open source میسازند؟

در مرحله بعد، مدیران پروژه با ارائه نظرات و پیشنهادات، کار شما را بررسی می کنند. این به شما این امکان را می دهد که بهترین شیوه های برنامه نویسی پایتون و همچنین ارتباط با توسعه دهندگان دیگر را بیاموزید.

 

 

# نتیجه گیری

اکنون که این استراتژی ها را برای یادگیری دارید ، آماده هستید تا سفر پایتون خود را آغاز کنید! در اینجا نقشه راه مبتدی پایتون برای یادگیری را بیابید! ما همچنین دوره پایتون مبتدی را ارائه می دهیم که از مثال های جالب برای یادگیری برنامه نویسی و توسعه وب استفاده می کند.

مطالب مشابه



مونگارد