در دنیای امروزی، داده ها مهمترین دارایی هر شرکت هستند. شرکت ها میتوانند با استفاده از داده ها، به تجزیه تحلیل رفتار مشتریان بپردازند و محصولاتی تولید کنند که مخاطبان بیشتری جذب میکند. اما ابزارهای سنتی دیگر توان کار با این حجم زیاد داده ها را ندارند و شناسایی الگوهای داده برای انسان ها بسیار دشوار است. ما نیاز به ابزارهای جدیدی داریم که بتوانند با کمترین تلاش انسانی، داده ها را درک کنند و پاسخ مناسبی به پرسش های ما ارائه دهند. یادگیری ماشین دقیقا چیزی است که به آن احتیاج داریم.
# آشنایی با یادگیری ماشین
یادگیری ماشین (Machine Learning) یکی از زیر مجموعه های هوش مصنوعی است که میتواند با استفاده از شبکه های عصبی و یادگیری عمیق، و با کمترین دخالت مستقیم انسان، با دریافت حجم زیادی از داده ها، به طور خودکار یاد بگیرد و به مرور زمان بهتر شود. کامپیوترها میتوانند با یادگیری ماشین و دریافت داده های جدید، خود را تنظیم کرده و ارتقا دهند. بنابراین برای داشتن یک سیستم یادگیری ماشین دقیق، نیاز به حجم زیادی از داده دارید.
هر سیستم یادگیری ماشین دارای یک یا چند الگوریتم ریاضی و آماری است که با تغذیه داده های جدید میتواند این الگوریتم را بهتر کند. سپس با پیش بینی داده هایی که تا به حال ندیده است میزان خطای خود را اندازه گیری میکند و دوباره وارد مرحله یادگیری میشود. این چرخه تا زمانی تکرار میشود که خطای پیش بینی سیستم تا حد مناسبی کاهش یابد.
ارسال نظر