مهندس نرم افزار چه می کند؟

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

آیا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار مهندسان نرم افزار هستید؟ طبق تعریف، مهندسان نرم افزار با استفاده از انواع مختلف زبان های برنامه نویسی در برنامه های کاربردی متمرکز بر کاربر، محصولات دیجیتال، برنامه های پایگاه داده و سیستم های رایانه ای را برای مشاغل می سازند.

 

اما برای اینکه تصویر بهتری از کارکردن به عنوان مهندس نرم افزار به شما ارائه دهیم، با ژاویر، مهندس ارشد نرم افزار در Codecademy صحبت کردیم. خاویر در تیم تبدیل ما کار می کند، که وظیفه بهبود تجربه را برای زبان آموزانی دارد که برای اولین بار از سایت Codecademy دیدن می کنند.

مصاحبه با مهندس نرم افزار

 

در مصاحبه ما، ژاویر در مورد برخی از تصورات اشتباه رایج در مورد کار به عنوان یک مهندس نرم افزار و تفاوت بین برنامه نویسان، توسعه دهندگان و مهندسان صحبت می کند. علاوه بر این، او آنچه را که بیشتر در مورد کار خود در مهندسی نرم افزار دوست دارد به اشتراک می گذارد.

 

 

# مهندسان نرم افزار چه می کنند؟

بسیاری معتقدند که مهندسان نرم افزار فقط روبروی کامپیوتر می نشینند و هر روز هشت ساعت خطوط کد می نویسند. در حقیقت، هیچ چیز نمی تواند دورتر از حقیقت باشد. خاویر به ما می گوید:

اکثر توسعه دهندگان برنامه هایی را با در نظر گرفتن تجربه کاربر ایجاد می کنند. در پشت صحنه، آنها باید چندین پروژه نرم افزاری را حل و فصل کنند و با همکاران خود در مورد نحوه انجام کارها به جای کدگذاری کل زمان مشورت کنند.

 

مهندسان نرم افزار با همکاری طراحان، دانشمندان داده و مدیران پروژه کار می کنند تا نحوه ایجاد و حمایت از فرایندها و پروژه های خود را به بهترین شکل مشخص کنند. آنها همچنین به طور کلی مسئول بررسی کد دیگران، ملاقات با اعضای تیم و انجام تحقیقات سالم هستند.

 

بخش مهم دیگر کار شناسایی نیازهای مشتری، طراحی نمونه اولیه محصول و توسعه یک نرم افزار کاربردی است. پس از آن، آنها باید نرم افزارها را آزمایش کنند تا ببینند آیا اشکالات موجود برای حذف وجود دارد یا خیر. سپس محصول نهایی منتشر شده و در اختیار کاربران نهایی قرار می گیرد.

 

می توانید بگویید این یک تلاش گروهی است - مهندسان نرم افزار در هر مرحله از کار با مدیران پروژه، طراحان UI/UX، دانشمندان داده و متخصصان موضوعی همکاری می کنند. البته، ما نمی توانیم جنبه های بین فردی را نیز نادیده بگیریم، مانند آموزش توسعه دهندگان برای اشکال زدایی نرم افزار یا درخواست از کاربران برای آزمایش برنامه ها برای آنها.

مقاله پیشنهادی: چرا مردم نرم‌افزارهای open source میسازند؟

 

# تفاوت بین مهندس نرم افزار ، برنامه نویس و توسعه دهنده وب چیست؟

اگر در مورد شغل کد نویسی فکر می کنید، احتمالاً عناوین مختلفی را برای نقش در این زمینه مشاهده کرده اید - مهندس نرم افزار ، برنامه نویس ، توسعه دهنده وب. قطعاً همپوشانی زیادی بین این نقش ها وجود دارد.

 

همانطور که خاویر اشاره می کند، ممکن است در طول جستجوی کار و در طول سفر حرفه ای خود متوجه شوید که برخی از شرکت ها از نام های مختلفی برای اشاره به نقش های یکسان استفاده می کنند. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها از برنامه نویسان خود به عنوان توسعه دهندگان وب یا مهندسین front-end یاد می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند آنها را مهندسان نرم افزار یا UI بنامند.

 

چند راه برای تشخیص تفاوت بین نقش مهندس نرم افزار، توسعه دهنده وب و برنامه نویس وجود دارد.

 

توسعه دهندگان وب بر ایجاد برنامه های مرورگر با ترکیبی از زبان های برنامه نویسی سمت کاربر و سمت سرور متمرکز شده اند. به طور کلی، آنها در طراحی وب سایت های تعاملی و ساخت برنامه های کاربردی روبرو هستند.

 

مهندسان نرم افزار به طور کلی روی سیستم های کامپیوتری کار می کنند. آنها appها و برنامه های مستقل را برای کمک به کاربران در انجام فعالیت های مختلف توسعه می دهند. در بیشتر موارد، آنها با استفاده از بهترین شیوه ها در DevOps نرم افزار را برنامه ریزی، مستند، آزمایش و نگهداری می کنند.

 

اگرچه توصیف شغل آنها ممکن است کمی متفاوت باشد، اما هنوز زیر یک چتر توسعه یکسان قرار می گیرند.

 

تنها تمایز واقعی شما باید بین برنامه نویسی front-end و back-end باشد - خواه در حال طراحی رابط کاربری سطح کاربری و برنامه های کاربردی کاربر محور هستید یا در حال اجرای فرایندهای پنهان در سرور پایگاه داده هستید.

 

اما مهم نیست که عنوان شما چیست، ژاویر می گوید: "در پایان روز، همه ما در تلاش هستیم تا مشکلات تجاری را با کد حل کنیم." مهندسان نرم افزار، برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب همه با استفاده از زبان های برنامه نویسی مشکلات چالش برانگیز و واقعی را حل می کنند.

 

مقاله پیشنهادی: برنامه‌ نویسی دو نفره چیست؟

 

# چرا مهندس نرم‌افزار بودن خوب است؟

از ژاویر پرسیدیم که در مورد کار خود به عنوان مهندس نرم افزار و کد نویسی چه چیزی را دوست دارد. او سه چیز را به اشتراک گذاشت- حالت جریانی که هنگام کد نویسی به آن وارد می شود، روشی که این کد به حل مشکلات دنیای واقعی کمک می کند و این واقعیت که تقاضای زیادی برای مهندسان نرم افزار وجود دارد.

 

+ حالت جریان

خاویر گفت که یکی از چیزهای مورد علاقه او حالت جریان است که هنگام کد نویسی به آن وارد می شود. "هنگامی که در حال کد نویسی هستید، به مشکلات بسیار انتزاعی و سخت فکر می کنید و وقت ندارید به چیزهای دیگر فکر کنید. روی کار موردنظر خود بسیار متمرکز می شوید و این یک حالت قدرتمند و خلاقانه است."

 

+ شما در حال بهتر کردن دنیا هستید

خاویر می گوید: "با نوشتن کد، در واقع مشکلات واقعی جهان را حل می کنید."

 

تشخیص این مورد در زمان کدنویسی سخت است چون در آن حالت جریان هستید و از آن لذت می برید. اما به محض اتمام کار، آن کد را بیرون می آورید و مشکل تجاری بسیار پیچیده ای را برای میلیون ها نفر حل می کنید. کارهای زیادی را می توانید با فناوری و به ویژه کد در مورد تأثیرگذاری بر جهان انجام دهید.

 

+ درخواست زیادی برای آن هست

در نهایت ، ژاویر می گوید که دوست دارد تقاضای زیادی برای نرم افزار وجود داشته باشد. "من می توانم بر اساس مهارت هایی که آموخته ام، سالهاست از خودم و خانواده ام حمایت کنم."

 

چشم انداز شغلی مهندسان نرم افزار به دلیل افزایش تقاضا برای راه حل های فناوری بسیار امیدوار کننده است. آنها به دلیل رویکرد سیستماتیک خود در توسعه نرم افزار، که در آن هر محصول باید نیازهای مشتری را برآورده کند، بسیار مورد توجه شرکت ها قرار گرفته است.

 

 

# مشاوره برای مهندسین نرم‌افزار تازه کار

به مشاغل مهندسی نرم افزار علاقه دارید؟ از ژاویر پرسیدیم آیا توصیه ای برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ، دارد. بزرگترین توصیه او ابتکار عمل است:

 

در مدرسه یاد می گیرید کارهایی را انجام دهید که معلم شما به شما می گوید چگونه آنها را انجام دهید. اما ، در تجارت، هیچ کس به شما نمی گوید که چگونه کارها را انجام دهید.

 

من مردم را تشویق می کنم که در یافتن راه حل برای مشکلاتی که حتی از آنها خواسته نشده است، ابتکار عمل به خرج دهند. ابتکار عمل برای ارتباط با مردم؛ برای اطمینان از پرسیدن سوالات زیاد سعی کنید در هر کاری پیشقدم باشید. اگر دست به دامان شوید و سعی کنید مشکلات مختلف را برای افراد مختلف حل کنید، فرصت ها برای شما پیدا می شوند.

 

اگر مقاله بالا را دوست داشتید، پیشنهادی میکنیم به مطالب زیر هم نگاهی بیندازید:

دوره آموزش پایتون (python)

تفاوت بین ماژول، پکیج، لایبرری و فریمورک در پایتون

استفاده از آرگومان های اختیاری توابع پایتون

مطالب مشابه



مونگارد