شاید شما اصلا نباید برنامه‌نویس شوید

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

همه جا می خوانید که حرکت به سمت فناوری اطلاعات و شروع برنامه نویسی یک حرکت شغلی عالی است. به نظر می رسد تقریباً همه سعی می کنند شما را متقاعد کنند که کد نویسی را بیاموزید. اما اگر برای شما مناسب نباشد چه؟ شاید شما اصلا نبايد برنامه نویسی را یاد بگیرید؟

 

 

# برنامه‌نویسی خیلی سخت است

من اغلب با افرادی صحبت می کنم که به دنبال یادگیری برنامه نویسی هستند. آنها معمولاً با این واقعیت شروع می کنند که برنامه نویسی بسیار دشوار است. آنها تصور می کنند که این کار به نوعی جادو نیاز دارد که فقط در اختیار افراد برگزیده قرار دارد. آنها می گویند شما باید مهارت های ریاضی فوق بشری داشته باشید و اگر اهل کامپیوتر نباشید ، نمی توانید حتی ساده ترین کد را مدیریت کنید.

 

همه اینها کاملا اشتباه است. به جای ریاضی پیشرفته، برنامه نویسی واقعاً فقط حل مسئله است. این امر مستلزم تفکر منطقی، کمی تخیل و انگیزه زیاد برای یادگیری مداوم و بهبود مهارت های خود است. اگر کمی ذهن خود را باز کنید، مطمئناً قادر خواهید بود برنامه نویسی کنید.

 

نوشتن کد همیشه با نیاز خاصی مقدم است. شما می خواهید به هدفی برسید یا مشکلی را حل کنید؛ کدی که ایجاد می کنید فقط ابزاری برای انجام این کار است. آن را بعنوان یک زبان جادویی از ارباب حلقه ها نبینید. در ابتدا، خطوط کد ممکن است برای برخی ترسناک باشد، اما مانند این است که یک جمله را که به زبان خارجی یاد می گیرید نوشته شده ببینید. هنگامی که چند کلمه اساسی و دستور زبان و نحو را یاد می گیرید، توده های عجیب و غریب شروع به ایجاد کلمات منطقی و سپس جملات می کنند. برنامه نویسی را یادگیری زبان خارجی بدانید - اما به جای اسپانیایی، پایتون ، جاوا یا C ++ را یاد خواهید گرفت. و به جای استفاده از آن برای گفتگو با افراد محلی در تعطیلات خود، با رایانه یا برنامه نویس دیگری چت کنید.

 

خواندن موسیقی حتی مقایسه بهتری است. اگر نوازنده نیستید، به احتمال زیاد نت های کنسرتو پیانو شوپن یا آهنگ جدید The Weekend شبیه درختان و بوته هایی است که روی خطوط عجیب ترسیم شده اند. اما هنگامی که کمی تئوری موسیقی را می شناسید، شروع به مشاهده نت ها و شنیدن موسیقی می کنید. در مورد نوشتن و خواندن کد دقیقاً مشابه است.

 

همه چیز دشوار است تا زمانی که شروع به یادگیری و تمرین آن کنید. توصیه من: برنامه نویسی را امتحان کنید. راحت تر از آن است که فکر می کنید. شاید شما پتانسیل خود را دست کم می گیرید و وقت خود را در کاری که از آن متنفر هستید هدر می دهید، زمانی که می توانستید کار بهتری انجام دهید و پول بیشتری دریافت کنید. تا امتحان نکنید نمی دانید.

 

مقاله پیشنهادی: چقدر زمان میبرد تا پایتون را یاد بگیریم؟

# شما خیلی پیر هستید

این یکی از سوالات متداول در وب است. انجمن ها و رسانه های اجتماعی مملو از سوالات افرادی است که می ترسند برای شغل در فناوری اطلاعات سن زیادی داشته باشند. این درست نیست.

 

من شخصاً چند نفر را می شناسم که شروع به یادگیری پایتون کردند و بعداً در 40 و 50 سالگی مشاغل خوبی پیدا کردند. من همچنین شخصی را می شناسم که بازنشسته شد ، برنامه نویسی آموخت و برنامه ای نوشت که او در فروشگاه Google Play قرار داد - بنابراین پول اضافی به دست آورد.

 

با نگاهی به داده های جمع آوری شده توسط Datausa.io ، میانگین سن برنامه نویس حدود 43 سال است. البته اکثر آنها حداقل چند سال است که در این صنعت فعالیت می کنند. با این وجود ، به جرات می توان گفت که برنامه نویس معمولی یک نوجوان روی اسکیت بورد نیست بلکه یک بزرگسال با خانواده و وام مسکن است.

 

در صنعت فناوری اطلاعات، مهارت های غیر کدنویسی نیز مهم است. توانایی برقراری ارتباط، ایجاد ارائه ها، درک نحوه عملکرد کسب و کار، نگاه گسترده به مشکلات، همکاری با همکاران و هدایت تیم ها همه بسیار مفید هستند. در اینجا، افراد مسن - حتی کسانی که تجربه کد نویسی کمتری دارند - مزیت بزرگی دارند!

 

برای پذیرفتن کد آنها، توسعه دهنده باید بتواند آن را توضیح دهد، ایده های خود را بفروشد، به افراد تجاری غیرفناوری ارائه دهد-همه اینها بر مهارت های غیر کد نویسی متکی است. افراد بالای 40 سال غالباً دارای مزایای قابل توجهی هستند، زیرا تجربه مشاغل قبلی و سایر صنایع را دارند.

 

مقاله پیشنهادی: چرا مردم نرم‌افزارهای open source میسازند؟

# تعداد زبان‌های برنامه‌نویسی خیلی زیاد است

تعداد زبان های برنامه نویسی موجود در بازار می تواند حتی سخت ترین بازیکنان را نیز گیج کند. کدام را انتخاب کنیم؟ کدام یک می تواند بیشترین شانس را برای اشتغال ایجاد کند؟ کدام برای نیازهای شما بهترین است؟ طبق معمول در این شرایط ، پاسخ این است ... بستگی دارد.

 

این در درجه اول به آنچه می خواهیم انجام دهیم بستگی دارد. برخی از زبان های برنامه نویسی به برنامه های خاص اختصاص داده شده است. به عنوان مثال ، اگر می خواهید توسعه دهنده وب باشید ، دیر یا زود باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. اگر با پایگاه های داده رابطه ای کار می کنید ، باید با SQL دوست شوید.

 

اما اگر ندانید می خواهید چه کاری انجام دهید؟ اگر فقط بخواهید برنامه نویسی را امتحان کنید چه؟ در این صورت ، من چیزی را توصیه می کنم که:

 

  • شروع کردن آسان است
  • شما را به یک بازار محدود نمی کند
  • می تواند در بسیاری از موارد مانند توسعه برنامه، علم داده، وب اسکرپینگ و غیره استفاده شود.

 

پاسخ پایتون است.

 

 

پایتون یک زبان عمومی شیءگرا است که توسط بسیاری از متخصصان به عنوان اولین زبان برنامه نویسی برای یادگیری توصیه می شود. چرا؟ زیرا ساده، منطقی و سازگار است. علاوه بر این، فرصت های بزرگی را ارائه می دهد. با پایتون، می توانیم با پایگاه داده ها کار کنیم، برنامه ایجاد کنیم، کارهای روزمره را خودکار کنیم و روبات ها را برنامه ریزی کنیم. پایتون دارای تنوع بسیار زیادی از برنامه های کاربردی ممکن است، که باعث می شود یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان باشد.

 

 

# شما نمیدانید از کجا شروع کنید

در اینجا ، پاسخ بسیار ساده است: یک دوره پایتون خوب پیدا کنید. بسیاری از آموزشها و راهنماهای ارزشمند در وب وجود دارد.

 

بسیاری از مردم به دنبال برنامه نویسی پایتون در YouTube هستند. بسیار جالب و راحت است، اما تکیه بر آموزش های ویدئویی در طولانی مدت چندان موثر نیست. شما نمی توانید تمرکز خود را بر روی مردی که در مورد برنامه نویسی صحبت می کند، به مدت طولانی نگه دارید. (من روی موارد خسته کننده به خواب می روم.) بنابراین، بهتر است روی تمرین تمرکز کنید - یعنی در واقع نوشتن کد. بدون تمرین عملی، حتی بهترین دانش هیچ کاری انجام نمی دهد.

 

 

# هیچ کس شما را استخدام نمیکند

کمبود برنامه نویس در بازار وجود دارد. شرکت ها برای متخصصان صف می کشند و مشتاق هستند افرادی را که قبلاً استخدام کرده اند حفظ کنند. اگر فکر نمی کنید فرصت های زیادی وجود دارد، "Python" را در هر پلتفرم جستجوی کار تایپ کنید و ببینید چند نتیجه می گیرید.

 

کارفرمایان دائماً به کارمندان جدید نیاز دارند. البته، آنها همه را استخدام نمی کنند ؛ شما باید خود را ثابت کنید و دائماً یاد بگیرید و پیشرفت کنید.

 

بیشتر و بیشتر مردم ، به ویژه در این دوران همه گیری، کار آزاد و کار در خانه را به عنوان یک حرفه انتخاب می کنند. در فریلنسر، شما با یک شرکت در ارتباط نیستید. شما می توانید پروژه هایی را که در آن کار می کنید انتخاب کنید، ساعات کاری خود را تعیین کنید و میزان درآمد خود را تعیین کنید.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش الگوریتم‌نویسی در پایتون

# چرا به ماشین‌ها کمک کنیم که دنیا را تسخیر کنند

من یکی از طرفداران بزرگ داستان های علمی تخیلی هستم، اما حتی اگر شما هم نیستید، احتمالاً فیلم های نابودگر را می شناسید. آیا روز قیامت، هنگامی که ماشین ها علیه سازندگان خود قیام می کنند، همین نزدیک است؟ من چنین فکر نمی کنم، اگرچه حتی برخی از رهبران صنعت در مورد سرعت توسعه هوش مصنوعی نگرانی دارند.

 

با این حال، باید اعتراف کنید که بین پیروزی نهایی روبات ها و یادگیری برنامه نویسی و ایجاد برنامه هایی که زندگی روزمره شما را بهبود می بخشد، فاصله زیادی وجود دارد. یادگیری کد نویسی هیچ ربطی به روبات ها ندارد - مگر اینکه بعداً تصمیم بگیرید به سمت روباتیک یا هوش مصنوعی حرکت کنید و تصادفاً Skynet جدیدی ایجاد کنید.

 

برنامه نویسی برای سهولت زندگی مردم است، نه این که منجر به انقراض آنها شود. چنین داستانهایی را به فیلم سازان و نویسندگان بسپارید. نگرانی ها و ترس های روزمره ما کافی است. اجازه ندهید ترس از ماشین ها شما را از رشد و موفقیت باز دارد.

 

مقاله پیشنهادی: آینده پایتون

# آیا پایتون برای شما مناسب است؟

بنابراین ما برخی از دلایلی را که مردم فکر می کنند یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر برای آنها مناسب نیست، بررسی کرده ایم. مدرکی در علوم کامپیوتر یا عشق به ریاضیات پیشرفته ندارد. تنها چیزی که لازم است تمایل به یادگیری، کمی اراده و تمرین زیاد است. شما چی فکر میکنید؟ آیا برنامه نویسی برای شما مناسب است؟ اگر چنین است، به هزاران برنامه نویس اولیه که سفر خود را با پایتون آغاز کرده اند بپیوندید. چه کسی می داند شما را به کجا خواهد برد؟

مطالب مشابه



مونگارد