ده سایت معروفی که با جنگو ساخته شده اند

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

 

# فریمورک frame work چیست؟

صرف نظر از حوزه ای که در آن کار می کنید، یکی از مهمترین وظایف شما ایجاد یک وب سایت سریع و زیبا است. امروزه تقریباً هر کسب و کاری به وب سایت احتیاج دارد که به نوعی کارت ویزیت یک شرکت یا سرویس آنلاین است. این به شما کمک می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید، تجارت خود را ارتقا دهید، فروش خود را افزایش دهید و غیره. در هر صورت، وب سایت باید سریع، مقیاس پذیر و پویا باشد.


هنگام ایجاد یک وب سایت، معمولاً باید با تقریباً همان مجموعه از مولفه هاکار کنید.روش هایی برای مدیریت مجوزهای کاربر (ایجاد حساب، ورود به سیستم)، داشبورد کاربر بارگیری و بارگذاری فایل و غیره. اگر کارها یکسان هستند، چرا آنها را آسان تر نمی کنیم و در نتیجه هزینه توسعه وب را کاهش نمی دهیم؟با در نظر داشتن این نکته در ذهن،فریمورک ها به عنوان مجموعه ای از مولفه ها برای تسهیل و ساده سازی ایجاد وب سایت، استفاده می‌شوند.

دوره پیشنهادی: دوره اول آموزش جنگو(django)

 


 

# مزایای استفاده از جنگو

این فریمورک وب برای ایجاد برنامه های وب یا وب سایت های بسیار مقیاس پذیر با مخاطبان دائما در حال رشد (به عنوان مثال سایت های مبتنی بر محتوا یا اخبار) در نظر گرفته شده است. Django کاملاً بی نقص کار می کند و طیف وسیعی از گزینه ها را برای ایجاد برنامه های وب مبتنی بر Python شامل داشبورد کاربر، پشتیبانی از پایگاه داده های مختلف (SQLite، PostgresSQL، MySQL)، کارکرد ادمین و موارد دیگر در اختیار کاربران قرار می دهد.


وب سایت های معروف که با استفاده از جنگو ساخته شده اند: در لیست زیر از وب سایت های ساخته شده توسط جنگو،در هر قسمت مزایای اصلی استفاده از جنگو به عنوان فریمورک را بررسی میکنیم.این سایت هارا نه فقط به عنوان مثال بلکه به عنوان یک منبع الهام برای کارهایی که خودتان می‌خواهید بر روی پروژه خود انجام دهید، درنظر بگیرید.

 

 

+ Disqus

یکی از بزرگترین پروژه های ساخته شده با جنگو. این امکان را برای شما فراهم می کند تا نظرات و گزینه های بحث را در سایت خود پیاده سازی کنید، فعالیت مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید و ارائه تبلیغات را برای هر قسمت انحصاری و سفارشی کنید. استفاده از چارچوب جنگو به تیم این امکان را داد که نه تنها وب سایت را به سرعت ایجاد کند، بلکه مقیاس آن را برای میلیون ها کاربر جدید ادامه دهد. در حال حاضر تیم Disqus از چارچوب های دیگری نیز استفاده می کند، اما Django به دلیل داشتن جامعه همیشه در حال رشد و چندین گزینه آماده برای پیاده سازی، همچنان یک گزینه برتر است.

مقاله پیشنهادی: چه زمانی از جنگو استفاده کنیم؟ 6 مورد رایج استفاده از جنگو

 

+ اینستاگرام

اینستاگرام، یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی که به سرعت رشد کرده است، که نمونه دیگری از وب سایتی است که با Python +Django ساخته شده است. چرا؟ اینستاگرام حجم عظیمی از داده ها و تعاملات کاربر (لایک، اشتراک گذاری و غیره) را پردازش می کند. با استفاده از جنگو، تیم اینستاگرام می تواند همه اینها را مدیریت کند، علاوه بر آن از ابزار های آماده برای پیاده سازی که به آنها اجازه می دهد تا روی UI و UX تمرکز کنند بدون اینکه به فناوری کار آنها فکر کنند، سود می برند.

 

 

+ Spotify

دقیقاً مانند iTunes، اسپاتیفای نحوه گوش دادن، به اشتراک گذاری و خرید موسیقی توسط مردم را تغییر داد. هنگام استفاده از آن، می توانید به کتابخانه موسیقی خود در همه جا و در هر دستگاهی دسترسی پیدا کنید. توسعه دهندگان به دو دلیل جنگو را انتخاب کردند


• بک اند سریع.
• گزینه های یادگیری ماشینی.با جنگو، آنها نه تنها طیف گسترده ای از ویژگی های پایتون را بدست آوردند، بلکه از آن نهایت استفاده را نیز بردند.

 

 

+ یوتیوب

سایتی که نیازی به معرفی ندارد. این سایت اولین بار با PHP ساخته شد، اما رشد سریع مخاطبان و ضرورت اجرای سریع گزینه‌های جدید باعث شد تا این تیم به انجمن جنگو بپیوندد. و این انتخاب کاملاً موجه بود، زیرا رشد مخاطب هنوز هم متوقف نشده است، (خوشبختانه برای آنها) و گزینه‌های جدید زود به زود ظاهر می شوند.(خوشبختانه برای ما)

مقاله پیشنهادی: بازبینی فریمورک جنگو - مزایا و معایب

 

+ واشنگتن پست

جالب است بدانید که جنگو در ابتدا برای پشتیبانی از برنامه محتوای Lawrence Journal World ایجاد شده است.
امروزه، روزنامه های واشنگتن پست، گاردین، ​​نیویورک تایمز و سایر سایت های روزنامه ای که از جنگو استفاده می کنند بسیار مقیاس پذیر هستند و می توانند مقادیر زیاد داده های تولید شده توسط مخاطبان روزانه خود را کنترل کنند.

 

 

+ BitBucket

این مخزن Git مبتنی بر cloud در سال 2008 راه اندازی شد و میلیون ها توسعه دهنده را به خود جلب کرد. با 17 میلیون درخواست و 6 میلیون
مخازن در یک سال، یکی از پر بارترین برنامه های وب مبتنی بر جنگو است.


تیم BitBucket به چندین دلیل استفاده از جنگو را ترجیح داد. اولین مورد هزاران توسعه دهنده در جامعه آن است. دلیل دوم، که قبلاً به آن اشاره کردیم، مجموعه ی راه حل های آماده برای پیاده سازی جنگو است. بنابراین، BitBucket می تواند آنچه را که نیاز دارند برداشته و وقت بیشتری را صرف فکر کردن در مورد  چگونگی ارتقا محصول خود کند.

مقاله پیشنهادی: چک لیست امنیتی برای قبل از دیپلوی جنگو

 

+ DropBox

معروف ترین و محبوب ترین برنامه ذخیره سازی مبتنی برcloud برای فایل های متنی، ویدئوها، گرافیک ها و غیره. شما می توانید از هرجایی و از هر دستگاهی به فایل های خود دسترسی پیدا کنید (البته وقتی آنلاین هستید).

 

از پایتون برای ساخت بک اند و نرم افزار دسک تاپ مشتری استفاده شد. این امکان را به تیم داد تا محصول را نسبتاً سریع ارائه دهند. با استفاده از Django، توسعه دهندگان این فرصت را داشتند که گزینه تاریخچه کاربر را اضافه کنند، یک حساب را در دستگاه های مختلف همگام سازی کنند و از همه مهمتر،قسمت به اشتراک گذاری فایل را اضافه کنند.

 

 

 

+ Eventbrite

وب سایت دیگری که با استفاده از جنگو ساخته شده Eventbrite است، یک سرویس بلیط و بستر برای مدیریت رویدادها. در ابتدا با استفاده از پایتون و در فریمورک های داخلی ساخته شد، اما بعداً به جنگو نقل مکان کرد تا با رشد سریع مخاطبان و تعاملات سریع پلتفرم کنار بیاید. با تشکر ازDjango مقیاس پذیری Eventbrite مانند بسیاری دیگر از وب سایت های ساخته شده جونگو می‌‌‌‌تواند متناسب با هر حجم مخاطبی تنظیم شود و به صورت مداوم به روزرسانی های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

 

+ Mozilla

موزیلا که یکی از محبوب ترین مرورگرهاست، هر ماه باید به صدها میلیون پرسش پاسخ دهد. با توجه به اینکه تعداد سوالات ورودی خود را از طریق API دریافت می‌کند، درک اینکه چرا تیم تصمیم گرفت از PHP CakePHP به Python Django انتقال یابد، آسان است. اکنون، وب سایت پشتیبانی موزیلا و تمام موارد جانبی مرورگر آنها توسط جنگو طراحی شده است.

 

 

 

+ Pinterest

یکی از محبوب ترین وب سایت های جنگو. به لطف این فریمورک، کاربران Pinterest می توانند با سایر کاربران محتوا به اشتراک بذارند"سابسکرایب" و boardهای خود در پینترست را به اشتراک بگذارند.

 

 

# نتیجه گیری


قطعاَ تعداد وب سایت های ساخته شده در جنگو بسیار بیشتر از ده تا است. علاوه بر وب سایت های موجود در لیست ما، به منابع زیر توجه کنید:


•prezi
• وب سایت رسمی ناسا
•National Geographic
•Quora
•The onion  

جنگو یک راه حل مناسب هم برای شرکت های نوپا و هم شرکت های بزرگی است که قصد دارند محصولات خود را در اسرع وقت و با هزینه کارآمد تحویل دهند. با کمک این فریمورک، نه تنها میتوانید یک وب سایت ایجاد کنید بلکه آن را با گزینه ها و به روزرسانی های جدید غنی سازی کرده و برای مخاطبان بیشتری مقیاس بندی کنید.

مطالب مشابه



مونگارد