تخفیف عضویت ویژه تا 25 اردیبهشت

معرفی 8 ابزار مهم پایتون برای ساخت api

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

محبوبیت پایتون به دلیل منحنی یادگیری ساده و نحو ساده آن به طور تصاعدی در حال افزایش است. زبان برنامه نویسی python در توسعه وب، توسعه نرم افزار، ریاضیات، برنامه نویسی سیستم و تقریباً هر چیزی که در زیر نور خورشید است، استفاده می شود.

 

سازگاری با چند پلتفرم و قابلیت کوچک کردن کد دو دلیل اصلی است که آن را به زبان ترجیحی برای توسعه دهندگان تبدیل می کند. با این حال، چارچوب های متعدد پایتون به شما کمک می کند تا رابط های برنامه نویسی برنامه (API) قوی ایجاد کنید ، که می تواند برای شما معجزه کند.


 

رابط برنامه نویسی برنامه (API) چیست؟

 

API موتور محرک پشت هر پلتفرم دیگری در اینترنت است. اینها با کمک برنامه های مختلف برای برقراری ارتباط با یکدیگر در پشت صحنه به مردم کمک می کند.

 

خود را در رستورانی تصور کنید که منویی در دست دارید. کارکنان آشپزخانه می توانند تمام غذاهای موجود در منو را بپزند، اما چگونه غذای مورد علاقه شما را سفارش می دهید؟ در این حالت، گارسون سفارش شما را می گیرد و به آشپزخانه منتقل می کند. سپس گارسون غذای پخته شده را برای کاربر می آورد. این دقیقاً همان چیزی است که یک API انجام می دهد. این به کاربر و سیستم کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند.

 

بیایید برخی از بهترین فریم ورک های پایتون را برای ایجاد API ها بررسی کنیم:

 

1. Django REST

ساخت api با django rest framework

Django REST دارای فهرستی طولانی از ویژگی هایی است که آن را به گزینه ای محبوب در بین توسعه دهندگان تبدیل کرده است. انتقال حالت نمایندگی (REST) یک سیستم معماری مبتنی بر وب است که برای ارتباط داده استفاده می شود. Django REST را می توان به راحتی با یک فرمان با استفاده از PIP نصب کرد.

 

این ویژگی های مفید مانند سریال سازی برای ORM و منابع غیر ORM را ارائه می دهد. علاوه بر این، این چارچوب مورد اعتماد سازمان های محبوب مانند Red Hat ، Mozilla و Heroku است. جامعه فعال همچنان به توسعه دهندگان در تصمیم گیری های آگاهانه کمک می کند.

 

ویژگی های REST شامل مجموعه ای از API های وب قابل مرور و چندین خط مشی احراز هویت داخلی است که روند توسعه API را ساده می کند. قبل از نصب Django REST، مطمئن شوید که Python 3.5 یا بالاتر را روی سیستم خود نصب کرده اید.

برای یادگیری django rest framework میتوانید دوره آموزش DRF را مشاهده کنید.


 

2. Flask Restful

ساخت api با flask restful پایتون

همانطور که از نامش مشخص است ، Flask Restful به گونه ای طراحی شده است که روند توسعه API را ساده و سریع کند. این چارچوب پایتون سبک برای اجرا و ایجاد API فقط به چند دستور نیاز دارد. تجربه مستقیم و آسان استفاده از Flask برای توسعه API  آن را به یک ابزار API شناخته شده تبدیل می کند. مطمئن باشید، Flask برای قالب بندی زمینه های داده مانند ماژول های فیلد و marshal_with () بسیار مفید است.

 

Flask، به عنوان یک ابزار API، چندین نمایش داده مانند XML ، CSV و HTML را با استفاده از دکوراتور representation() ارائه می دهد. ویژگی های مکرر در این ابزار API وجود دارد که آن را به یک چارچوب پایتون کامل تبدیل می کند.


 

3. Falcon

ساخت api با falcon پایتون

Falcon یک ابزار ترجیحی برای توسعه دهندگان است ، به خصوص اگر می خواهید API های سریع و با عملکرد بالا ایجاد کنید. با یک رابط شی گرا و مبتنی بر کلاس ، یک انتقال یکپارچه را تجربه کنید. این سازگار با WSGI است ، که باعث می شود با چندین سرور و سیستم عامل سازگار باشد.

 

Falcon از معماری HTTP و REST استفاده می کند که به ایجاد طرح های کاربر پسند کمک می کند. خوشبختانه ، چیزی که آن را متمایز می کند ، فرآیند نصب است ، که بسیار ساده ، سرراست و نیاز به تلاش کمی دارد. چارچوب REST به طور گسترده ای فرآیند توسعه را با ارائه اشکال زدایی برای توسعه ساده می کند ، که با سرور داخلی آن به خوبی کار می کند.

 

برای اجرای Falcon، باید نسخه های PyPy و Python بالاتر از 2.7 یا 3.5 را بر روی دستگاه خود نصب کرده باشید.


 

4. Connexion

ساخت api با Connexion پایتون

Connexion به طور خودکار HTTPS را اداره می کند و از مشخصات OpenAPI استفاده می کند. شما یک ویژگی تولید شده بر اساس کد پایتون برای API خود دریافت می کنید. با این حال ، مشخصات OpenAPI مسیر متفاوتی را طی می کند. شما باید مشخصات OpenAPI را در قالب YAML بنویسید و سپس نقاط پایانی عملکردی پایتون را ترسیم کنید. این رویکرد به طور خودکار درخواست ها و نقاط نهایی آنها را تأیید می کند.

 

Connexion می تواند با استفاده از نوع اعتبارسنجی OAuth 2، احراز هویت مبتنی بر رمز را مدیریت کند. مجهز به رابط کاربری Web Swagger Console است که به شما امکان می دهد نقاط پایانی API را نیز فراخوانی کنید. نسخه API و سریال سازی خودکار بارها چند ویژگی مفید دیگر است که در چارچوب Connexion گنجانده شده است.


 

5. FastAPI

ساخت api با fastapi پایتون

همانطور که از نامش پیداست ، FastAPI یکی از سریع ترین چارچوب های پایتون برای ایجاد API است. طبق نظرات کاربران ، می تواند سرعت توسعه را بین 200 تا 300 درصد افزایش دهد. FastAPI به طور گسترده ای در ایجاد برنامه های وب ناهمزمان استفاده می شود و با پشتیبانی بیش از 200 مشارکت کننده پشتیبانی می شود.

 

این چارچوب وب کامل دارای ویژگی های زیادی است که روند توسعه را سریع و آسان می کند. برخی از ویژگیها شامل اسناد API تعاملی و حذف کد تکراری است. این چارچوب مبتنی بر پایتون اشکالات و خطاها را تا 40% کاهش می دهد.

 

همچنین می توانید از ویرایشگرهای رایج مانند VSCode و PyCharm با تکمیل خودکار در FastAPI استفاده کنید. پشتیبانی نامحدود افزونه و پروتکل های امنیتی یکپارچه برخی از ویژگی های خوب در چارچوب FastAPI است.

برای یادگیری fastapi میتوانید دوره آموزش fastapi را مشاهده کنید.


 

6. Hug

ساخت api با hug پایتون

Hug بر روی فلسفه "یکبار بنویس ، از هر کجا استفاده کن" کار می کند که به شما امکان می دهد API ایجاد کرده و از آن در هر کجای کد خود استفاده کنید. این چارچوب خرد به شما امکان می دهد API های کارآمد، بسته های محلی و CLI ها بسازید. Hug عملکردی با سرعت بالا ارائه می دهد زیرا از Cython برای تدوین استفاده می کند. به این ترتیب ، تنها در صورت لزوم از منابع استفاده می کند.

 

مستندات API در Hug یکی از بهترین در صنعت است. با استفاده از ماژول داخلی hug.test می توانید پشته کامل پایتون API خود را آزمایش کنید. Hug در حال حاضر پایتون 3 را پشتیبانی می کند و می توانید آن را با استفاده از یک دستور PIP واحد نصب کنید.


 

7. Eve

آموزش ساخت api با eve پایتون

eve از Flask و Cerberus الهام گرفته است و بهترین نسخه از هر دو نسخه را ارائه می دهد. این ابزار طوری طراحی شده است که توسعه API را ساده ، سریع و بسیار قابل تنظیم کند. همچنان برای ایجاد خدمات وب متوسط با کارآیی مناسب است. این چارچوب نقاط پایانی قابل تنظیم ، صفحه بندی ، مرتب سازی و فیلترینگ را ارائه می دهد.

 

Eve دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند احراز هویت ، ذخیره سازی و محدود کردن نرخ است. شما همچنین از اعتبار خارج از جعبه برای تأیید اعتبار استفاده می کنید. این ابزار تنوع بالا و پشتیبانی گسترده ای را برای طیف وسیعی از عملیات CRUD و قابلیت های منبع مشترک (CORS) می افزاید.

 

شما می توانید بدون زحمت Eve را با پایگاه های داده SQL ، MongoDB ، Elasticsearch و Neo4js ادغام کنید.


 

8. Cornice

ساخت api با cornice پایتون

این چارچوب مبتنی بر REST برای pyramid برای ایجاد و مستندسازی خدمات وب مبتنی بر REST کمک می کند. در صورت موجود بودن، Cornice به طور خودکار از مشخصات HTTP استفاده می کند. هرم می تواند خود را با توجه به نیازهای برنامه مقیاس بندی کند.

 

Cornice به اشتراک گذاری منابع متقابل (CORS) به همه خدمات شما می افزاید. اگر داده ها پس از تأیید محتوا معتبر شناخته شوند ، خطای 400 را می دهد. این چارچوب مبتنی بر REST از ACL های Pyramid برای مجوز استفاده می کند. برای آزمایش خودکار می توانید از ابزار خط فرمان پایتون "Tox" استفاده کنید.


 

API ها همچنان ستون فقرات اینترنت هستند

API ها ستون فقرات اینترنت مدرن هستند که ما هر روز از آن استفاده می کنیم. چارچوب های پایتون ذکر شده در این مقاله روند توسعه API را بسیار آسان و سریع می کند. چارچوبی مانند Hug و Eve برای پروژه های کوچکتر مناسب است ، در حالی که Django ، Flask و Falcon برای برنامه های بزرگتر مناسب هستند.

 

اینفوگرافیک مهمترین ابزارهای ساخت api در پایتون

مطالب مشابه



مونگارد