10 مزیت انکارناپذیر یادگیری پایتون

امیرحسین بیگدلو 5 ماه قبل

 

امروزه نمی توان با کسانی که می گویند یادگیری برنامه نویسی مهم است بحث کرد. مردم در سراسر جهان از فناوری‌های هوشمندی استفاده می‌کنند که توسط برنامه‌نویسان ساخته شده است. جاوا اسکریپت، سی پلاس پلاس، پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی در همه جای دنیا محبوب هستند. چرا یادگیری پایتون اینقدر مفید است؟ 10 دلیل اصلی برای توضیح این روند وجود دارد.

 

 

 1  پایتون بسیار ساده است

اگر یک مبتدی بخواهد در کدنویسی مسلط شود، بهتر است با پایتون شروع کند. پایتون سه ویژگی اصلی دارد:

  1. خواندن آن ساده است.
  2. نوشتن آن ساده است.
  3. حفظ کردن آن ساده است.

 

به عبارت دیگر، پایتون زبان برنامه نویسی پیچیده‌ای نیست. دلیل آن شباهت پایتون به زیان انگلیسی است. توسعه دهندگان هسته اصلی پایتون، آن را کاربر پسند کرده‌اند. بر خلاف زبان‌های برنامه نویسی دیگر، پایتون شامل تورفتگی است و خط به خط نوشته می شود. بنابراین، همه می توانند به راحتی کدهای پایتون را درک کنند.

 

مقاله پیشنهادی: مشکل ایمپورت‌های حلقوی در پایتون

 

 2  پایتون بسیار پرتقاضا است

میانگین حقوق برنامه نویسانی که در سال 2020 متخصص پایتون بودند 119.082 دلار بود! اگر شخصی پایتون را خوب بشناسد، می تواند درآمد زیادی داشته و در جستجوی شغل مشکلی نداشته باشد. برنامه نویسان جزو لیست پردرآمدترین حرفه های قرن بیست و یکم هستند.

 

 

 3  بهره‌وری پایتون بسیار بالاست

برخی از زبان های برنامه نویسی بسیار پیچیده هستند و برنامه نویسان مجبورند قبل استفاده به درک عمیقی از آنها برسند. اما متخصص شدن در پایتون به زمان کمتری نیاز دارد و حل مسائل نسبت به زبان‌های دیگر سریعتر است. بنابراین برای یک مسئله مشابه کد کمتری مینویسید.

 

 

 4  تکنولوژی‌های پیشرفته از پایتون استفاده میکنند

گوشی‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند، خودروهای هوشمند و سایر فناوری‌ها از هوش مصنوعی در خود استفاده میکنند. بخش بزرگی از کدنویسی‌های هوش مصنوعی به زبان پایتون انجام میشود. پایتون از نظر فریمورک‌ها و کتابخانه‌های هوش مصنوعی بسیار غنی است و برای هر کاری یک ابزار وجود دارد.

 

دوره پیشنهادی: دوره آموزش الگوریتم‌نویسی در پایتون

 

 5  یک کد برای تمام پلتفرم‌ها

اغلب اتفاق می‌افتد که وقتی افراد از ++C در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند، مجبور می‌شوند بخشی از کدها را تغییر دهند تا با پلتفرم هدف سازگار شود. سودمندترین ویژگی پایتون این است که بر روی تمام پلتفرم ها بدون هیچ تغییری کار می کند. این قابلیت، حمل عالی آن را از لینوکس به ویندوز و از ویندوز به MacOS تضمین می کند.

 

 

 6  پایتون ابزاری عالی برای تبدیل داده‌ها است

پایتون در زمینه Data Science هم بسیار پرکاربرد است. افراد حرفه ای از پایتون برای تبدیل داده ها به اطلاعاتی استفاده می کنند که می تواند به حل برخی از مشکلات فوری کمک کند. اگر حجم اطلاعاتی که دارید بسیار زیاد است و تجزیه و تحلیل دستی آن مشکل است، میتوانید از پایتون برای اینکار استفاده کنید. پایتون با ابزارهایی که دارد میتواند به سادگی حجم عظیمی از اطلاعات را گرفته و خلاصه کند.

 

ویدیو پیشنهادی: آموزش دیتاکلاس(dataclass) در پایتون

 

 7  پایتون دارای یک کتابخانه بسیار غنی است

با توجه به حمایت مالی شرکتی و جامعه حمایتی بزرگ پایتون، پایتون کتابخانه های بسیار خوبی دارد که می توانید از آنها برای انتخاب و صرفه جویی در زمان و تلاش خود در چرخه اولیه توسعه استفاده کنید. همچنین بسیاری از خدمات رسانه ابری وجود دارد که از طریق ابزارهای کتابخانه مانند، پشتیبانی بین پلتفرمی را ارائه می دهند که می تواند بسیار مفید باشد.

 

 

 8  انعطاف پذیری پایتون

زبان پایتون آنقدر منعطف است که به توسعه دهنده این شانس را می دهد که چیز جدیدی را امتحان کند. فردی که در زبان پایتون متخصص است فقط به ساختن چیزهای مشابه محدود نمی شود، بلکه می تواند سعی کند چیزی متفاوت از قبل بسازد. پایتون توسعه دهندگان را از توسعه هیچ نوع برنامه ای محدود نمی کند. این نوع آزادی و انعطاف پذیری در هیچ زبان دیگری یافت نمیشود.

 

 

 9  اتوماسیون

زبان پایتون می تواند کمک زیادی به اتوماسیون وظایف کند، زیرا ابزارها و ماژول های زیادی در دسترس هستند، که کارها را بسیار راحت تر می کند. باورکردنی نیست که بدانید تنها با استفاده از کدهای پایتون می توان به راحتی به سطح پیشرفته ای از اتوماسیون دست یافت.

 

پایتون بهترین عملکرد در اتوماسیون تست نرم افزار را دارد. از اینکه چقدر زمان کمتر و تعداد خطوط کمی برای نوشتن کد ابزارهای اتوماسیون نیاز است، شگفت زده می شوید.

 

 

 10  جامعه بزرگ و فعال پایتون

پایتون بیش از 30 سال پیش ایجاد شد، که زمان زیادی برای هر جامعه ای از زبان برنامه نویسی است تا به اندازه کافی رشد کند و به رشد کافی برای پشتیبانی از توسعه دهندگان از سطوح مبتدی تا متخصص بپردازد. مستندات، راهنماها و آموزش های ویدیویی زیادی برای زبان پایتون وجود دارد که زبان آموز و توسعه دهنده با هر سطح یا سنی می توانند از آنها استفاده کنند و از پشتیبانی لازم برای افزایش دانش خود در زبان برنامه نویسی پایتون استفاده کنند.

 

 

 #  نتیجه گیری

برخی از دلایل رشد پایتون با سرعت مافوق صوت را دیدید. امیدواریم این مقاله به خوبی زبان پایتون و اهمیت آن را روشن کرده باشد. بنابراین اگر کسی از شما بپرسد "چرا برنامه نویسی پایتون؟" شما یک پاسخ آماده دارید.

مطالب مشابه



مونگارد