کاری را که بقیه انجام میدهند را انجام ندهید

June 2020

ویدیویی وجود ندارد

تصور کنید که وسط تابستان در یک مزرعه نشسته‌اید و از یک آتش بازی خوب لذت میبرید. در اطراف شما راکت‌ها با رنگ‌های مختلف منفجر میشوند. در حال تماشای یک راکت خاص هستید که به آسمان میرود و در نهایت... هیچ. نه انفجاری و نه صدایی فقط یک وزوز. شما می خواهید حرفه توسعه نرم افزار شما کدام نوع آتش بازی باشد؟ آن که با صدا و نور زیاد منفجر میشود یا آنکه بی سر و صدا به زمین میفتد؟

 

داشتن یک ذهنیت تجاری

اکثر توسعه دهندگان نرم افزار که تاز مشاغل خود را شروع می کنند ، اشتباهات بزرگی را مرتکب می شوند. بزرگترین این اشتباهات ، تا کنون، مسیر شغلی توسعه نرم‌افزار خود را به عنوان یک تجارت نمیبینند. فریب نخورید؛ وقتی تصمیم میگیرید که نوشتن کد را به عنوان درآمد زندگی انتخاب کنید، هیچ فرقی با آن آهنگری که در قرون وسطا، در وسط شهر فروشگاه باز کرده ندارید. ممکن است زمان تغییر کرده باشد و بیشتر ما برای یک شرکت کار کنیم، اما مهارت و تجارت ما متعلق به خودمان است و همیشه می توانیم راه اندازی فروشگاه را در جایی دیگر انتخاب کنیم.

 

این نوع طرز فکر برای مدیریت شغلی شما بسیار مهم است ، زیرا وقتی شروع به فکر کردن به عنوان یک تاجر می‌کنید ، تصمیم گیری های شغلی خوبی میگیرید. وقتی ماهانه یک چک حقوقی دریافت میکنید که با عملکرد شما نسبتی ندارد می توان خیال شما را آسان کرد که فقط کارمند یک شرکت هستید. اگرچه درست است که شما ممکن است در هر زمان معینی در حرفه خود کارمند یک شرکت خاص باشید ، مهم است که اجازه ندهید این نقش خاص، شما و حرفه شما را تعریف کند.

 

بهتر است به کارفرما به عنوان یک مشتری توسعه نرم‌افزار بنگرید. مطمئناً ، شما فقط می توانید یک مشتری واحد داشته باشید و تمام درآمد شما ممکن است از آن مشتری منفرد حاصل شود ، اما مشاهده رابطه از این طریق شما را از موقعیت بی قدرت و وابستگی به یکی از استقلال و خودمحوری سوق می دهد. (در حقیقت ، بسیاری از شرکتهای "واقعی" یک مشتری بزرگ دارند که اکثر درآمد آنها را تشکیل می دهد)

 

نکته: این اولین کاری است که باید در حرفه خود انجام دهید: طرز فکر خود را از یک خدمتگزار به یک شخص تجاری که مشاغل خود را اداره می کند، تغییر دهید. فقط داشتن این طرز فکر در ابتدا باعث می شود که طرز فکر خود را در مورد شغلتان تغییر دهید و باعث شود که شما در مدیریت فعال آن حضور داشته باشید.

 

چگونه مثل یک تاجر فکر کنیم

اکنون ، فقط فکر کردن به عنوان یک تاجر واقعاً خوب نیست. اگر می خواهید از این مزیت بهره مند شوید ، باید بدانید که فکر کردن به این شیوه چیست. بیایید در مورد چگونگی فکر کردن در مورد خود به عنوان یک تاجر صحبت کنیم و دقیقاً به چه معنی است. چطور میتوانید تجارت خودتان را ایجاد کنید؟

 

می‌توانیم با فکر کردن در مورد آنچه برای ایجاد یک تجارت لازم است شروع کنیم. بیشتر تجارت‌ها برای موفقیت به چند مورد نیاز دارند. در مرحله اول ، شما نیاز به داشتن یک محصول یا خدمات دارید. یک تجارت بدون چیزی که ارائه دهد ، راهی برای درآمدزایی ندارد ، زیرا آنها چیزی برای فروش ندارند. چه چیزی برای فروش دارید؟ محصول یا خدمات شما چیست؟

 

ممکن است شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار یک محصول واقعی دیجیتالی داشته باشید اما بیشتر توسعه دهندگان نرم افزار خدمت توسعه نرم‌افزار را میفروشند. توسعه نرم افزار اصطلاح گسترده ای است که می تواند انواع مختلفی از فعالیت ها و خدمات فردی را تحت پوشش خود قرار دهد ، اما به طور کلی توسعه دهندگان نرم افزار توانایی فروش ایده خود و تبدیل آن به یک واقعیت دیجیتالی را می فروشند.

 

فقط فکر کردن به آنچه در این راه به عنوان یک تجارت ارائه می دهید تأثیر عمیقی در نحوه مشاهده حرفه شما دارد. تجارت‌ها دائماً محصولات خود را مورد بازبینی و بهبود قرار می دهند. شما هم باید همین کار را بکنید. خدمتی که شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار ارائه می دهید دارای ارزش ملموس است ، و وظیفه شماست که نه تنها آنچه در آن ارزش است ارتباط برقرار کنید ، بلکه مشخص کنید که چه چیزی آن را متفاوت از پیشنهاد هزاران توسعه دهنده نرم افزار دیگر می کند.

 

این مهم است که حداقل بدانیم داشتن یک محصول یا خدمات به تنهایی کافی نیست. در واقع باید بتوانید اگر می خواهید پول بدست آورید ، به مشتریان بالقوه این محصول یا خدمات اطلاع دهید. شرکت ها در سرتاسر جهان این حقیقت اساسی را در مورد تجارت درک می کنند و به همین دلیل آنها پول و تلاش زیادی را صرف بازاریابی می کنند. شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزاری که خدمات خود را ارائه می دهد ، باید در زمینه بازاریابی نیز نگران باشید. هرچه پیشنهادات خود را بهتر به بازار عرضه کنید ، از قیمت بالاتری نیز برای خدمات خود می توانید شارژ کنید و مشتری بیشتری نیز جذب خواهید کرد.

 

شما می توانید تصور کنید که اکثر توسعه دهندگان نرم افزار از این طریق به حرفه خود فکر نمی کنند. آنها به جای شروع کردن با یک صدای انفجار ، با یک وزوز به سختی شنیدنی وارد صحنه می شوند. پس کاری که آنها انجام می دهند را انجام ندهید.

 

در عوض:

 

همچنین به این فکر کنید که چگونه می توانید خدمات خود را گسترش داده و مشتری های خود را پیدا کنید. اکثر توسعه دهندگان نرم افزار یک رزومه ایجاد کرده و آن را برای شرکت ها و استخدام کنندگان منفجر می کنند. اما ، وقتی به شغل خود به عنوان تجارت فکر می کنید ، آیا واقعاً فکر می کنید بهترین و تنها راه برای پیش بینی مشتریان بالقوه است؟ البته که نه. اکثر شرکت های موفق درک می کنند که چگونه مشتریان، آنها را برای خرید محصولات یا خدمات پیدا کنند. آنها یک به یک مشتریان را تعقیب نمی کنند.

ارسال نظر

اگر قراره سوالی بپرسید که داخلش کد هست، بهتره از کدتون عکس بگیرید و به ایمیلی که پایین نوشتم بفرستید