آینده پایتون

امیرحسین بیگدلو 4 ماه قبل

از پایتون می توان برای اهداف زیادی استفاده کرد ، از توسعه وب تا توسعه برنامه های تلفن همراه و علم داده.

 

python سریعترین رشد بین زبان های برنامه نویسی را دارد و با توجه به Stack Overflow محبوبیت قابل توجهی کسب کرده است. گزارش فوربز نشان می دهد که پایتون در سال 2018 رشد 456 درصدی را نشان داد. رقم بسیار خوبی، اینطور نیست؟ برای بیان تجاری، Netflix از پایتون، IBM از پایتون و صدها شرکت دیگر همگی از پایتون استفاده می کنند. Dropbox را فراموش نکنیم.

 

بهترین نکته در مورد پایتون این است که ممکن است زمان توسعه را در مقایسه با JAVA کاهش دهد. این همان چیزی است که آنها قدرت پایتون می نامند. آیا کاهش زمان صرف شده برای انجام وظیفه خود از 3 ساعت به 30 دقیقه غیرممکن به نظر می رسد؟ دیگر نه، فقط به پایتون بروید. در این مقاله، ما به بررسی عواملی می پردازیم که باعث رشد پایتون شده و می شوند و روندهای آینده آن را تعیین می کنیم.

شرکت‌هایی که از پایتون استفاده میکنند

 

# می توان از پایتون برای اهداف زیادی استفاده کرد

از پایتون می توان برای اهداف زیادی استفاده کرد، از توسعه وب تا توسعه برنامه های تلفن همراه و علم داده. با این حال، گفته می شود که وضعیت پایتون به عنوان سریعترین رشد زبان برنامه نویسی با افزایش شدید استفاده از آن برای علم داده تقویت می شود.

مقاله پیشنهادی: چرا پایتون برای استارتاپ شما عالی است؟

افزایش ناگهانی استفاده از پایتون در توسعه برنامه ها وجود دارد و این یک واقعیت است. بازار توسعه برنامه به تازگی "پایتونی" شده است. اما چرا محبوبیت و پذیرش پایتون دائماً افزایش می یابد؟ در اینجا چند پاسخ آمده است.

 

 

# توسعه دهندگان بیشتر و بیشتری پایتون را انتخاب می کنند

پایتون زبان انتخابی اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان و برنامه نویسان ماهر است. گروه عظیمی از برنامه نویسان آینده و کنونی می خواهند بدانند برای کسب مشاغل واقعی چه چیزی باید یاد بگیرند.

 

برای اکثر مردم، ورود به یک حوزه با دانش در مورد چیزی که مورد تقاضا نیست بسیار منطقی نیست. و پایتون امروزه قطعاً تقاضا دارد.

 

از آنجا که تعداد دانشجویان و برنامه نویسان علوم داده در حال افزایش است، همراه با افزایش تعداد توصیه های پایتون برای استفاده، تعداد علاقه مندان به پایتون کاهش نمی یابد.

پایتون همه کاره است

 

# پایتون همه کاره است

ثانیا ، پایتون به طور جدی همه کاره است. پایتون یک زبان چند منظوره است که برای کارهای مختلف مانند توسعه وب و علم داده استفاده می شود.

 

چگونه می توانیم رشد فعلی پایتون را در این زمینه ها توضیح دهیم؟

مقاله پیشنهادی: چقدر زمان میبرد تا پایتون را یاد بگیریم؟

ما می توانیم رشد ترافیک را از محبوب ترین بسته های پایتون بررسی کنیم. پکیج‌ها و مخازن متن باز متنوع توسط افراد توسعه داده شده است (هنوز در حال انجام است) تا به طور مداوم روشهای موجود را بهبود بخشد.

 

Stack Overflow به وضوح نشان می دهد که pandas با سرعت بیشترین بسته در حال توسعه پایتون هستند. این تنها در سال 2011 معرفی شد، اما مسئول 1%  از پرسش های Stack Overflow است. بنابراین واضح است که ظهور علم داده عامل اصلی رشد پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی است.

 

 

# پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان و آزاد است

پایتون قابل استفاده و توزیع رایگان است زیرا تحت مجوز منبع باز تأیید شده توسط OSI توسعه یافته است. به این ترتیب پایتون فرصتی برای تبادل ایده بین اعضای جامعه توسعه دهندگان پایتون و تشویق پیشرفت های تکنولوژیکی برای همیشه فراهم می کند. بنابراین ، آموزش و همچنین کاهش هزینه اصلی ترین مزایای استفاده از پایتون رایگان است.

 

 

# اتوماسیون آسان وظایف

پایتون همچنان برای خودکار کردن کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بسته ها و اسکریپت های مختلف به شما امکان می دهد تا اساساً اتوماسیون را برای هر وظیفه، کارهای اداری تکراری، ارسال ایمیل و ارسال درخواست های HTTP را معرفی کنید. از پایتون می توان برای تبلیغ خودکار فرآیند بازاریابی در یک وبلاگ با تبلیغ محتوا در گروه های مختلف در فیس بوک یا Quora استفاده کرد. اتوماسیون مفید دیگری که می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد و با پایتون قابل دستیابی است، چت بات است. در حال حاضر، آنها نه تنها می توانند مبتنی بر متن باشند، بلکه می توانند با پشتیبانی از زبان با پردازش زبان طبیعی در پایتون نیز پشتیبانی شوند.

اتوماسیون کارها در پایتون آسان است

 

# پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری ماشین

در نهایت ، یادگیری ماشین. هیچ زبان برنامه نویسی خاصی برای یادگیری ماشین وجود ندارد، اما با توجه به ویژگی های هر زبانی که می تواند ML را انجام دهد، می توان بهترین را انتخاب کرد که نیازهای آنها را برآورده کند.

مقاله پیشنهادی: دوره های آموزش پروژه محور و پیشرفته پایتون

بر اساس گزارش IBM ، پایتون یکی از محبوب ترین و بهترین زبان ها برای یادگیری ماشین است. یادگیری ماشین، به طور خلاصه، از داده ها برای آموزش نحوه تصمیم گیری دقیق به ماشین استفاده می کند. اساساً، یادگیری ماشین در تشخیص الگوهای داده های شما خلاصه می شود.

 

وظیفه مهم مهندسین یادگیری ماشین در زندگی کاری آنها استخراج ، پردازش ، تعریف ، روشن ، مرتب سازی و سپس درک داده ها برای توسعه الگوریتم های هوشمند است. داده ها کلیدی هستند و درک داده ها بسیار مهم است.

 

پس چرا همه به شدت پایتون را توصیه می کنند؟ زیرا پایتون به راحتی قابل درک است. تصور کنید هر چیزی که در اطراف شما وجود دارد داده است. خام، بدون ساختار، ناقص، وسیع است. پایتون قادر است به همه این مسائل رسیدگی کند.

پایتون کاملا مناسب سرویس های بزرگ است

 

# پایتون تست شده و آماده استفاده است

پایتون یک سرویس عظیم، آزمایش شده و آماده استفاده را در اختیار ما قرار می دهد، که می تواند همه کار سنگین را برای ما انجام میدهد: شما بسته های متفاوتی برای بارگیری و بازی با داده ها، تجسم داده ها، تبدیل ورودی ها به یک ماتریس عددی یا یادگیری و ارزیابی واقعی ماشین دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کدی بنویسید که همه چیز را به هم چسباند. به همین سادگی.

 

 

# برنامه های تجاری

پایتون برای ایجاد برنامه های تجاری رایج تر می شود زیرا سریع ، مقیاس پذیر و پربار است. شرکت های صنایع مختلف از پایتون برای ایجاد برنامه های وب، تجزیه و تحلیل داده ها و خودکارسازی عملیات استفاده می کنند. علاوه بر این، شرکت های اندازه بزرگ مانند Google ، YouTube یا PayPal نیز با سایر داده ها به این زبان برنامه نویسی اعتماد دارند. در مورد راه حل های مبتنی بر داده، به عنوان مثال ، Spotify ، پایتون انتخاب بسیار خوبی است.

 

 

# بنابراین آیا پایتون برای همیشه اینجا هست؟

بازار توسعه برنامه، حریص اما انعطاف پذیر است. ترندها نیازها را تعریف می کنند و نیازها ترندهای واقعی را مشخص می کنند. پایتون در حال حاضر یک ترند است، بدون شک.

 

- از آنجا که یادگیری آن بسیار آسان است ، می توانید برنامه نویسی خود را با پایتون آغاز کنید.

- پایتون نیز به لطف محبوبیت و جامعه مفید واقعاً دوستانه است.

چرا یک زبان بیشتر از زبان دیگر محبوب است؟ پاسخ به این سوال آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. کلید درک وضع موجود این است که مشخص شود چه چیزی باعث محبوبیت چیزها در علوم کامپیوتر (و برنامه نویسی) می شود و چرا.

این پست نشان می دهد که تعداد کاربران پایتون در حال افزایش است، بنابراین این زبان بیشتر و بیشتر محبوب می شود، اما دلایل محبوبیت این زبان در اختصاص آن برای اهداف خاص توسعه است.

- چیزی که باعث می شود زبان برنامه نویسی به نحوی خوب باشد که به توسعه دهندگان اجازه دهد افکار خود را به روشی ساده تر بیان کنند.

- پایتون خطوط کد کمتری نسبت به بسیاری از زبان های دیگر تولید می کند ، اما هنوز قابل خواندن و اصلاح است.

 

 

ما به دنبال جنگ بین زبان های برنامه نویسی کامپیوتر یا تلاش برای تقویت این باور نیستیم که پادشاه پایتون است. ما معتقدیم درک این نکته که ترندها ممکن است در حال تغییر باشند بسیار مهم است و جایی برای بحث برای همه باقی مانده است.

 

اگر این مقاله را دوست داشتید پیشنهاد میکنیم، مطالب زیر را هم بررسی کنید:

دوره اول آموزش پروژه محور پایتون

دوره آموزش الگوریتم‌نویسی در پایتون

دوره آموزش پایتون (python)

دوره آموزش Matplotlib

مطالب مشابه



مونگارد